სასწვლო პროექტის გეგმა


პროექტის გეგმა

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი  მარინა ღორჯომელაძე

ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი ხულო, სოფ: ღურტა

სკოლა–ღურტის საჯარო

პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება
პროექტის სრული დასახელება–„შიდსი–კაცობრიობის რეალური საფრთხე“.
პროექტის შინაარსი
მოსწავლეები გაეცნობიან და შეისწავლიან დაავადების გამოწვევ მიზეზებსა და მასთან ბრძოლის სა შუალებებს ,დაავადების თავიდან აცილების გზებს. გამოთქვამენ მოსაზრებებს ამ პრობლემის თავიდან აცილების გზების შესახებ. შექმნიან ბუკლეტს, მაკეტს გააკეთებენ პრეზენტაციას.
საგანი/საგნები
საგანი/საგნები
ბიოლოგია ,ისტ.

საფეხური/კლასი
სწავლების საფეხური, კლასი.
საშუალო–XIკლ.
პროექტის განხორციელების დრო
3–კვირა
პროექტის საფუძვლები
XI.10.მოსწავლეს შეუძლიაიმსჯელოს ადამიანის ყოფისათვის მიკროორგანიზმების სასარგებლო და საზიანო თვისებების მნიშვნელობაზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
. მოიპოვებს ინფორმაციას იმუნოდეფიციტის ვირუსით(აივ) დაინფიცირებულ პირებში სხვადასხვა დაავადების მიმდინარეობის შესახებ.
.მსჯელობს გარკვეული დაავადებისაგან ორგანიზმის თავდაცვის უნარზე და იმუნიზაციის მნიშვნელობაზე.
ის. ტექნ.1.3.მოსწავლეს შეუძლია ისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ  მოსწავლე:
.იყენებს სახატავ და ტექსტურ რედაქტორებს მასწავლებლის მიერ ჩატარებული სასწავლო აქტივობისას,

.ამზადებს და გამოსცემს ორიგინალურ ნამუშევარს ელექტრონულ ფორმატში(მაგ: ქმნის ნახატს).
      21–ე საუკუნის უნარ–ჩვევები.
      პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
      საღი მსჯელობა და აღქმა.
      იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით.

პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები შეძლებენ:

.სხვადასხვა წყაროდან  ინფორმაციის მოპოვებას საკითხთან დაკავშირებით.
.მოსახლეობის გამოკითხვისათვის კითხვარის მომზადებას.
.საზოგადოებიდან რესპოდენტების არჩევას და ინტერვიუს აღებას.
.ინფორმაციის აღრიცხვა დამუშავებას.
.მონაცემების ანალიზს და დასკვნის გაკეთებას.
.საინფორმაციო ბუკლეტების მომზადებას  და საზოგადოებაში გავრცელებას.
.პროექტის პრეზენტაციას სკოლასი.

.საკუთარი აზრის სასურველი ფორმით გამოთქმას.
.ისტ–ის გამოყენებით ნახატების შექმნას.
.მიღებული ინფორმაციის საფუძველზე დასკვნების გაკეთებას,ჯგუფთან ერთად ეფექტურ მუშაობას.
.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
ზოგადი კითხვა

თემატური კითხვები





შინაარსობრივი კითხვები








რატომ გვინდა ამ საკითხი შესწავლა?

როგორ დავეხმაროთ შიდსის პრევენციას და აღმოფხვრას?




საზოგადოების წარმომადგენლებიდან ვინ იმყოფება აივ–რისკის ქვეშ?



რას აკეთებენ მედიკოსები აივ–ის დასამარცხებლად?










შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში
კითხვა –პასუხი გონებრივი იერიში.
წინასწარ მომზადებულ კითხვებზე პასუხის გაცემა.
გონებრივი იერიში“შიდსი რომ ავირიდოთ.“
პროექტის მსვლელობისას
თვითშეფასება
მოსწავლეთა ნაშრომები

პრეზენტაცია, ფლიპჩარტზე ჩამოწერა.
რეფლექსია,
ცალკეულ ჯგუფებში
შუალედური შეფასება.
რუბრიკა
პოზიტიური კომენტარი
პროექტის დასრულების შემდეგ
ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე.
პროექტის პრეზენტაცია
წინასწარ სემუშავებული ცხრილის შევსება:შიდსი განაჩენი არ არის.”
შეფასების მოკლე მონახაზი
შეკითხვების დასმა განხორციელდება მთელი პროექტის განმავლობაში, რადგან დადგინდეს მოსწავლეთა ცოდნა და დამოკიდებულება  შესასწავლი საკითხის მიმართ., დასაწყისში შეკითხვების დასმა მეხმარება წინარე ცოდნის დადგენაში.
გონებრივი იერიშის დახმარებით გავარკვევ მოსწავლეთა მიზნებს, ინტერესის სფეროს.
თანატოლთა უკუკავშირი  დაეხმარება მოსწავლეებს სხვისი ნაშრომების ობიექტურად შეფასებაში, კრიტიკული აზროვნების განვითარებაში.
  თვითშეფასება დაეხმარება მოსწავლეებს საკუთარი ცოდნის დონის დადგენაში და ჩატარებულ პროექტში მისი როლის განსაზღვრაში.
ვ–მ–ვ ცხრილი დაგვეხმარება მიღებული ცოდნის შეფასებაში და შემდგომი შესასწავლი საკითხების განსაზღვრაში.
 პრეზენტაციის წარდგინებით მოსწავლეებს უვითარდებათ ინფორმაციის ეფექტურად დემონსტრირების უნარი.

სხვა საკითხები
წინარეცოდნა
მოსწავლეებმა იციან კვლევის ეტაპების განსაზღვრა, ჯგუფური მუშაობა, ნახატების შექმნა, ნამუშევრების პრეზენტაცია,თვითშეფასება, თანატოლთა შეფასება.
სასწავლო პროცედურები
პირველი კვირა
 მოსწავლეები მოიძიებენ აივ–ის შესახებ ინფორმაციას, მოამზადებენ მოსახლეობის გამოკითხვისთვის კითხვარებს.
 ისტ–ის გამოენებით გააკეთებენ ბუკლეტებს და საზოგადოებაში გაავრცელებენ. შექმნიან დიდი ფორმატის ქაღალდებზე ნახატებს.
მეორე კვირა
 მოსწავლეები უფასებენ ერთმანეთს ნამუშევრებს და ავლენენ საუკეთესოს.შემდეგ მოსწავლეები განმარტავენ თითოეული ნახატის იდეას სა ჩანაფიქრს.
მოპოვებულ ინფორმაციას აღრიცხავენ და დაამუშავებენ.
  
  მესამე კვირა
 მოხდება  სასკოლო ღონისძიების ჩატარება, მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია–შეფასება, აზრების შეჯერება, ნახატების გამოფენა,ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე ცხრილის შევსება. მოსწავლეთა წახალისება კომენტარებით.
დიფერენცირებული სწავლება
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
დავეხმარება ნახატების შექმნაში.
არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
გოგლე თარჯიმანის გამოყენებით გაეცნობიან შესასწავლ საკითხს,მიეცემათ ჯგუფთან ერთად დავალება.
ნიჭიერი მოსწავლეები
ვორდგში გააკეთონ დიაგრამები შიდსის გავრცელება რეგიონების მიხედვით.
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
 სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
ეროვნული სასწავლო გეგმა 2011–2116წ.
ინვენტარი/მასალები
ფლიპჩარტები, ფერადი მარკერები, თაბახის  ფურცლები.კომპიუტერი,პროექტორი.
ინტერნეტრესურსები

  1.  
  2. განხილვა:Sidsi - ვიკიპედია
  3.  
  4.  
  5. https://ka.wikipedia.org/wiki/განხილვა:Sidsi
  6.  


სხვა რესურსები
არა.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

მეცხრე დღე

შევაჯამეთ ინტელის ძირითადი კურსი, გამოვაქვეყნეთ  ჩვენი ნამუშევრები.